Sfaturi simple pentru succes in afaceri

afaceri romania

1. Nu vinde produse, oferă soluții

Va place sau nu, oamenii nu vă caută marca, ci doar caută să rezolve o problemă sau să găsească un anumit tip de produs (cu excepția cazului în care sunteti Starbucks sau Adidas!)
Nu enumerați doar avantajele pe care le aduce produsul dvs. Concentrați-vă pe soluții. Explicați-i clientului, în mod simplu și direct, cum și de ce produsul dvs. îl poate ajuta sau poate ajuta la realizarea obiectivelor.
Luați în considerare sloganul iconic al FedEx: Când este absolut necesar, trebuie să fie acolo peste noapte. Acesta a fost un exemplu clar de abordare a anxietății pe scară largă cu privire la fiabilitatea serviciilor de livrare.
Treceti prin unele studii de piață pentru a-ți profila clientul țintă. Cum face produsul sau serviciul tau – dar și livrarea și prețul sau – ca sa soluționeze problemele altor persoane și sa le faca viața mai ușoară sau mai plăcută?

2. Optimizați întotdeauna prețurile

Scăderea prețurilor nu generează neapărat vânzări mai mari (decat daca va depasi cu mult limitele). Dacă te poziționezi ca o marcă premium, atunci clienții tăi nu sunt neapărat determinați de preț, în primul rând, iar o scadere a prețurilor ar putea chiar să îți strică marca.
Luați în considerare acest studiu de caz din cunoscuta carte „Influența: Psihologia persuasiunii” a lui Robert Cialdini: un bijutier a vândut foarte multe bijuterii turcoaz după dublarea accidentală a pretului, în loc să înjumătățească prețul.
Dacă sunteți un brand premium, există modalități de a vă optimiza prețurile fără a scădea prețurile. De exemplu, oferiți clienților conștienți de calitate un beneficiu „exclusivist” pe care rivalii dvs. nu îl pot furniza sau nu îl pot oferi.
Prețul redus de la oferte vă poate ajuta rapid la aducerea unui număr mare de clienți noi, care pot cumpăra și alte articole din magazinul dvs. și pot reveni din nou.
Contextul contează, de asemenea, pentru o mulțime cu prețuri. Cea mai bună modalitate de a vinde un ceas de 5.000 de dolari ar putea fi, de exemplu, să fie pus lângă un ceas de 10.000 de dolari. Gândiți-vă strategic atunci când vine vorba de a decide orice punct de preț.

3. Angajați personal prietenos cu clienții

Da, suna evident, dar este foarte important! Indiferent dacă sunt conștienți sau nu, oamenii au mai multe șanse să cumpere un produs dacă îi plac asistentul de vânzări care îi asistă.
În timp ce personalitatea angajatului, în mod evident, nu are nici un impact asupra prețului sau capacitatea produsului dvs. de a-și satisface nevoile este irelevantă. Personalul prietenos cu clienții va atrage întotdeauna mai multe vânzări.
Fii riguros în angajarea de oameni care sunt cu adevărat veseli si prietenoși. Asigurați-vă că programul dvs. de instruire îi învață să adopte o abordare prietenoasă și consecventă, care să le permită clienților să se relaxeze și să se simtă ca o prioritate.