Amazon si Walmart propun o noua strategie in E-commerce

Amazon si Walmart

Amazon si Walmart propun o noua strategie in E-commerce

Cei doi giganti americani ai E-commerce au inceput sa ofere clientilor posibilitatea de a pastra un produs refuzat, in loc sa il returneze. Atat Amazon.com Inc, cat si Walmart Inc. apeleaza la tehnologiile de inteligenta artificiala pentru a determina daca rentabilitatea returnarilor unor produse mai este viabila din punct de vedere economic.

Rambursarea banilor poate fi mai profitabila in E-commerce

De obicei, rambursarile sunt mai ieftine pentru marii retaileri decat returnarile, in special pentru articolele ieftine sau pentru cele voluminoase (al caror transport este foarte scump).

Potrivit cotidianului The Wall Street Journal, o abordare relativ noua similara, urmand exemplul Amazon si al altor retele, in timpul pandemiei coronavirusului, a inceput sa fie practicata si de alte companii, deoarece cresterea numarului de achizitii online i-a obligat sa reconsidere procesul de realizare a returnarilor.

Un reprezentant al Target Corp. a raportat faptul ca unii comercianti cu amanuntul ramburseaza clientilor pretul de achizitie al obiectului comandat si ii incurajeaza sa il pastreze sau sa il doneze in scopuri caritabile, intr-un numar de cazuri in care compania considera ca va fi mai rentabil pentru ea, decat sa-l primeasca inapoi.

Returnarile produselor Amazon si Walmart ating noi recorduri

Comenzile online care au fost returnate in 2020 au crescut cu 70% incepand cu 2019, potrivit datelor furnizate de compania Narvar Inc. Valoarea totala a marfurilor returnate numai in sezonul de vacanta trecut ar fi putut ajunge la 70,5 miliarde de dolari – o crestere cu 73% fata de media ultimilor cinci ani, potrivit CBRE Group Inc.

In plus, United Parcel Service Inc. prezice ca volumul bunurilor returnate in saptamana 4-10 ianuarie 2021 a crescut cu 23% fata de aceeasi saptamana a anului trecut.

Celebra firma de curierat FedEx Corp. a raportat ca volumul marfurilor returnate a atins valori record in ultimele sase luni. Intre timp, procentul articolelor comandate, ce sunt returnate de clienti este usor sub norma, deoarece cresterea cumparaturilor online in timpul pandemiei se datoreaza in mare masura comenzii bunurilor esentiale, potrivit declaratiei facute de Ryan Kelly, vicepresedinte marketing pentru FedEx.

Returnarea marfurilor cumparate online poate costa comerciantii cu amanuntul 10-20 USD, in afara pretului transportului, in functie de tipul articolului, a declarat Rick Falk, CEO al Locus Robotics, companie ce foloseste roboti pentru automatizarea procesului de returnare a produselor.