Flotarile – pe cat de simple, pe atat de benefice

Flotarea este un exercitiu fizic foarte simplu.

Flotarile – pe cat de simple, pe atat de benefice

Flotarile sunt exercitii fizice de baza ce constau in coborarea si ridicarea sistematica a corpului cu ajutorul mainilor. Exercitiul poate fi efectuat pe podea (cea mai simpla si mai eficienta optiune), precum si pe o banca, scaun, masa, perete, etc.

Unii sportivi mai experimentati pot face flotari purtand o greutate suplimentara. Aceste flotari ajuta la dezvoltarea muschilor precum pectoralul major, tricepsul, deltoidul, cotul si a altor parti ale muschilor umarului.

Beneficiile flotarilor pentru barbati

Flotarile au multe avantaje fata de alte tipuri de exercitii. Barbatii vor dori includerea lor in antrenamentul zilnic din urmatoarele motive:

  • ajuta la cresterea rezervei de forta;
  • creste rezistenta;
  • creste masa musculara;
  • ajuta la antrenarea temeinica a muschilor trunchiului;
  • intareste coloana vertebrala si articulatiile;
  • face mainile mai puternice (ceea ce este deosebit de important pentru acei barbati care sunt implicati in sporturi active, a caror munca este asociata cu efort fizic greu si chiar si pentru cei ce petrec mult timp la computer si mainile lor nu primesc sarcini corespunzatoare);
  • sunt utile in special pentru sportivii de arte martiale, deoarece ajuta la imbunatatirea concentrarii si claritatii loviturilor.

Flotarea reprezinta un tip universal de activitate fizica, deoarece va permite sa realizati o munca mai coordonata a corpului ca si intreg, precum si sa consolidati „corsetul” muscular.

Efectuarea flotarilor este, de asemenea, importanta:

  • daca doriti sa va sporiti rezistenta, trebuie sa va concentrati pe mai multe repetari;
  • daca doriti un corp usor si muschi puternici, atunci adaugati greutati la flotarile simple;
  • daca doriti doar sa va mentineti muschii tonifiati, energizati si sa va consolidati propria sanatate, atunci programul standard de flotari clasice va va fi suficient.

Beneficiile flotarilor pentru femei

Multi oameni cred din greseala ca flotarile sunt exercitii fizice exclusiv masculine. Nu este adevarat. Pentru femei, acest tip de activitate fizica nu este mai putin benefica decat pentru sexul puternic.

Principalele beneficii ale flotarilor pentru femei:

  • ajuta la imbunatatirea senzatiei corpului usor si a tonusului muschilor pectorali, ceea ce face zona decolteului mai atractiva;
  • intarirea bratelor si umerilor;
  • imbunatatirea starii coloanei vertebrale si a posturii corpului;
  • ajuta la arderea caloriilor suplimentare mult mai repede, ceea ce duce la o pierdere in greutate sanatoasa;
  • contribuie la formarea unui stomac plat si o talie zvelta;
  • intareste corpul, crescand rezerva de forta si rezistenta.

Majoritatea fetelor evita flotarile, crezand ca aceste exercitii le vor masculiniza. Nu este adevarat. Fiziologia sexului frumos pur si simplu nu este predispusa la o acumulare masiva de muschi. Asadar, flotarile va vor ajuta sa va imbunatatiti starea de bine, sa va tonifiati corpul, sa va consolidati sistemul imunitar si sa va imbunatatiti procesele metabolice.